El 29 de març, entre les 20:30h i les 21:30h, Burjassot apagarà la llum

Com faran molts altres municipis i ciutats del món, el municipi de Burjassot se sumarà així a l’Hora del Planeta, un esdeveniment de calat internacional en defensa del Medi ambient, promocionat per World Wild Fund for Nature (WWF), que consisteix en una apagada elèctrica voluntari. La iniciativa de l’adhesió municipal a l’Hora del Planeta, ha sigut promoguda, com cada any, per la Regidoria de Medi ambient, a través de l’Oficina de Sostenibilitat Local.

L’objectiu de tal apagada generalitzada, al que es poden sumar institucions, com és el cas de l’Ajuntament de Burjassot, empreses i ciutadania, és conscienciar a la societat sobre la necessitat d’adoptar mesures enfront del perill del canvi climàtic provocat per les persones i per les emissions contaminants, així com estalviar energia i contribuir, tant a la reducció de la contaminació lumínica com al descens de les emissions de CO2.

L’any passat, en 150 països i més de 7.000 ciutats, entre elles Burjassot, es van apagar les llums. Dissabte que ve 29 de març, en el cas de Burjassot, i sota el lema “Apaga la llum i encendràs els estels”, s’apagaran les llums dels llocs més emblemàtics de la localitat, incloent enguany, com a novetat, una de les principals artèries del municipi, com és la Carretera de Llíria.

A més, entre les 20:30h i les 21:30h del dissabte, es realitzarà un apagat simulat de la web municipal, www.burjassot.org. Finalment, des d’avui (26-03-2014), l’adhesió de Burjassot a l’Hora del Planeta s’està promocionant a través de la pantalla situada en el vestíbul del Consistori, amb vídeos sobre aquesta iniciativa i amb un compte arrere, en la ràdio municipal, Burjassot Radio (93.8 FM) i en la web municipal.