Compromís per Tavernes, igual que els col·lectius d’aquest partit en altres ciutats, ha volgut demostrar per a demà 28 de juny, Dia de l’Orgull LGTBI, el seu suport explícit a les demandes i necessitats de la població de gais i lesbianes. I com a mostra d’aquest suport, la bandera de l’orgull oneja en la balconada principal de l’Ajuntament, la part de la balconada que dóna a les dependències de l’alcaldia vallera.

Compromís per Tavernes ha assenyalat la necessitat d’un reconeixement explícit a tots els sectors vinculats a les lluites socials perquè són qui han aconseguit drets reconeguts a les persones gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals.

El col·lectiu local de Compromís recorda que la modificació del Codi Civil en l’any 2005 i la “Llei d’Identitat de Gènere” s’ha produït, però queda molt camí per recórrer per a arribar a la igualtat total, com ho demostren les estadístiques de violència en les aules o la discriminació en els llocs de treball.

Compromís per Tavernes vol denunciar explícitament l’homofòbia i expressa el seu compromís per a aconseguir, des de l’actuació institucional, mesures reals per a eixa igualtat. També es compromet a col·laborar amb polítiques públiques per a defensar de la diversitat familiar, lluitant contra qualsevol tipus de discriminació que puguen patir les famílies homoparentalss, tant material com simbòlicament.

Compromís per Tavernes es compromet a donar suport actiu a l’associacionisme de gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals, especialment entre la joventut, així com atendre les seues demandes i propostes de forma real i activa.