Tot i que la llei preveu que les ciutats amb més de 20.000 habitants estan obligades a  prestar una atenció immediata a les persones en situació de risc, Vila-real ara per ara, és l’única ciutat d’aquetes característiques, llevat de Castelló, que a les comarques del nord oferta un programa com aquest per a les persones sense sostre. Així, amb la finalitat d’atendre a la població transeünt de manera urgent, i participar també de projectes per tal que aquetes persones puguen optar a una llar, la regidora de Compromís, Mònica Alvaro, ha signat amb una entitat social un conveni per al manteniment de l’Alberg de transeünts que s’ubica a la capital de la Plana, a més de seguir col·laborant al sosteniment de l’habitatge tutelat de “El Pati” a Vila-real que allotja a 15 persones amb greus problemes d’exclusió social.

A banda de donar una solució immediata a les persones que arriben a Vila-real sense empadronament ni mitjans econòmics, la regidora ha manifestat que la importància d’aquest conveni es basa en que cada cop són més les persones que no tenen on acudir i que gràcies a convenis com aquest seguim #ResctantPersones que d’altra manera estarien excloses de la societat i amb greus dificultats per a la seua supervivència.

Cal esmentar que el programa “El Patí” porta a Vila-real 22 anys donant una oportunitat a persones sense llar, i que en les dues dècades d’existència han estat moltes les persones que han aconseguit un treball, un habitatge i tornar a refer les seues vides gràcies a d’aquest programa.

“En temps de crisi com els que travessem les polítiques socials són més importants que mai, i tot que l’Administració Central i l’Autonòmica defugen de les seues responsabilitats, els ajuntaments no podem quedar-nos al marge ja que som els que vivim el dia a dia de la pobresa i exclusió social que pateix la ciutadania” ha conclòs la regidora de Compromís.