La candidata de Compromís per Castelló a les Corts Valencianes, Mònica Àlvaro, ha declarat que  “hem perdut una altra legislatura de quatre anys sense que s’haja fet res seriós per a resoldre el problema de les comunicacions ferroviàries entre les poblacions del nord de Castelló. La necessitat d’un servei complet de rodalies entre Castelló i Vinaròs, amb parades en totes les estacions intermèdies, és evident per a qualsevol que estudie les xifres de desplaçaments en la zona… excepte, pel que es veu, per a Renfe i Foment”

Àlvaro ha recordat com “el grup parlamentari de Compromís, i més concretament el nostre diputat Josep Maria Pañella, han insistit una i una altra vegada en les Corts per a exigir a Madrid l’acompliment d’aquesta reivindicació del territori, i han aconseguit successius pronunciaments favorables d’aquesta institució. Però el govern del Consell del PP, o no s’ha pres seriosament el tema i no ha pressionat de veritat Renfe i Foment, o directament ha passat de la reivindicació i ni tan sols l’ha cursada. El fet és que, quatre anys després, continuem pràcticament on estàvem, amb només alguns “retocs estètics” a l’estiu per fer veure que fan alguna cosa”.

La candidata de Compromís ha reiterat que “la nova legislatura que començarà després de les eleccions de maig ha de ser la de la consecució d’aquest servei de rodalies. Per suposat, les noves Corts ho hauran d’exigir així novament amb tota la solemnitat possible, i ja ens encarregarem des de Compromís que aquesta petició vaja endavant. Però, sobretot, caldrà que el nou govern valencià exigisca la seua creació amb fermesa i sense defallir, convençuts com estem de la importància que tindria la seua posada en funcionament, tant des del punt de vista econòmic, obvi, com mediambiental, ja que ens podríem estalviar les emissions contaminants de molts vehicles de motor que avui circulen per una N-340 cada vegada més congestionada i perillosa”.