Vila-real, a través de la Regidoria d’Economia, encapçalada pel primer tinent d’alcalde de Compromís Pasqual Batalla, signarà un conveni de col·laboració de 20.000 euros amb l’Associació d’Aturats de Vila-real (Adavi) per tal de subvencionar part de les activitats i projectes que l’associació porte a terme relacionades amb l’ocupació i que té com a objectiu ajudar a la creació de treballs i contribuir a pal·liar l’atur. L’edil d’Economia ha remarcat “la serietat d’aquest acord en el fet que ja es troba inclòs al pressupost municipal de 2015”. Batalla ha manifestat que “amb la signatura d’aquest conveni formalitzem el nostre suport a una associació a la qual des del primer moment vam fer costat” a més de recordar que “Per a mi la lluita en contra de l’atur ha estat sempre una obsessió d’ençà que vaig jurar el càrrec” Un dels programes que portarà a terme l’associació en matèria formativa serà el I Curs per a pilots de drons. El president d’Adavi, Miguel Adsuara, ha indicat que la posada en marxa d’un curs d’aquestes característiques respon que “segons apunten algunes veus des de Brussel·les el mercat dels drons generarà en un futur un elevat volum de negoci”. El curs formatiu consta de 60 hores i es desenvoluparà del 20 al 30 d’abril a la Biblioteca Universitària del Coneixement. Està previst per a un màxim de 20 places i permetrà obtenir el títol de pilot de drons homologat i certificat per l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) que amb la nova llei que el Govern té previst aprovar serà obligatori per a poder utilitzar aquest tipus d’aeronau. “Encara que és un curs obert a tot el món ens preocupa especialment l’atur juvenil. Per això pensem que aquest curs i l’obtenció d’aquest títol pot ser una eixida laboral perquè els joves, en un futur, puguen arribar a constituir una cooperativa o crear unes empreses de drons”, ha assenyalat Adsuara. L’edil d’Economia ha indicat que el conveni amb l’associació també contempla l’ajuda en Adavi Serveis, un àmbit de l’associació que ofereix el bagatge professional dels associats a empreses i comerços de la província amb la intenció de generar ocupació. També queda reflectit el compromís del consistori per a donar a conéixer l’associació i els seus projectes a través de fires, congressos i esdeveniments així com fer-se càrrec d’una part de les despeses del seu funcionament durant l’exercici 2015.