La Federació Valenciana de Municipis i Províncies, mitjançant l’equip de Compromís, ha organitzat al MUVIM de València la primera de les jornades dirigides a explicar la guia d’avaluació ambiental dins de l’àmbit municipal. Aquesta jornada ha estat inaugurada per la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Maria José Salvador i per Francesc Fernàndez, vicepresident de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

L’avaluació dels possibles efectes en el medi ambient dels instruments del plantejament urbanístic és una ferramenta essencial en la prevenció de danys i impactes en el nostre entorn, per aquest motiu des de la FVMP s’ha organitzat aquestes jornades a la ciutat de València que durant les pròximes dates tindran lloc també a Castelló de la Plana i Elx.

Les jornades han girat en primer lloc al voltant de la modificació de la Llei d’ordenació del territori, urbanisme i paisatge (LOTUP). Una xerrada realitzada per Josep Lluís Ferrando Calatayud, director general d’ordenació del territori, urbanisme i paisatge. La segona part de les jornades es va desenvolupar de la mà de José del Valle Aroca, cap de servei d’Avaluació Ambiental Estratègica, el procediment d’Evaluació ambiental estratègica.

Així doncs, amb l’objectiu de deixar clares i aprofundir en el contingut de la modificació legislativa de la LOTUP, la FVMP i la Conselleria han organitzat aquestes jornades dirigides a representants i tècnics municipals, amb l’objectiu de fer més senzilla l’aplicació de les noves normes..