La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha signat un conveni de col·laboració amb la delegació valenciana del Comitè Espanyol d’ACNUR per dur a terme el projecte “Assistència bàsica per a la població refugiada siriana a Jordània”, concretament a la zona del camp de refugiats de Zaatari.

El conseller Manuel Alcaraz ha destacat que “aquest conveni es destina a pal·liar els problemes que hi ha en aquesta zona de Jordània i, per això, cal valorar la feina tan important que s’està fent des d’ACNUR”. A més, ha afegit que sempre “és important” aportar tot el que es puga i, des del govern valencià, “ens veiem obligats a fer-ho, perquè posem per davant l’ètica a la política”.

Amb aquest conveni, es donarà suport a la distribució de cupons per al consum de gas entre les famílies sirianes residents i d’altra banda s’ajudarà a la distribució d’articles no alimentaris i de primera necessitat com equips de cuina, mantes de llana tèrmica, estoretes aïllants, matalassos, bidons, galledes, entre d’altres.

Amb això, l’ACNUR contribuirà al procés de protecció internacional dels refugiats sirians residents a Jordània assegurant el seu accés als serveis bàsics, tractant de defensar els seus drets humans i procurant minimitzar l’impacte de la crisi humanitària, així com millorar les seues condicions de vida.

En aquest sentit, es constituirà una comissió per al seguiment i el control d’aquest conveni, composat per dos representants de la Generalitat, un dels quals actuarà com a president d’aquesta comissió; i, d’altra banda, un representant del Comitè Espanyol de ACNUR- Delegació Valenciana.

Aquest projecte serà finançat per la Conselleria de Transparència amb una quantia màxima de 150.000 euros i el termini d’execució de les activitats del projecte serà de sis mesos.

Per la seua banda, la presidenta del Comitè espanyol d’ACNUR, Matilde Fernández, ha valorat positivament “la solidaritat” que estan rebent des del Govern valencià “per als refugiats sirians” i ha indicat que, amb aquest projecte “es destinaran recursos per poder cobrir necessitats bàsiques no alimentàries, sinó essencials per a la família que seran fonamentals per als sirians i, també, per als jordans”.

Cal destacar que l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) és l’organisme encarregat de protegir els refugiats i promoure solucions duradores a la seua situació, que es va establir el 14 de desembre de 1950 per l’Assemblea General de les Nacions Unides i va iniciar el seu treball el 1 gener 1951.

L’associació ‘Espanya amb ACNUR’ és una organització no governamental espanyola creada el 1993 que dóna suport al treball de l’Agència de l’ONU per als Refugiats oferint-protecció i assistència. Aquesta entitat compta amb una àmplia experiència en la gestió de projectes d’acció humanitària i tracta de donar resposta a les necessitats humanitàries.