La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha subvencionat 45 projectes d’ONG i entitats sense ànim de lucre per a la realització d’actuacions en matèria de lluita contra la pobresa el 2016, per la qual cosa ha destinat un total de 2 milions d’euros, segons ha publicat al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV).

Sobre això, la directora general d’Inclusió Social, Helena Ferrando, ha valorat que es tracta d'”una de les línies que més s’ha reforçat aquest any, amb un total de 2 milions d’euros, fet que suposa duplicar la quantitat consignada en 2015, quan s’hi van destinar 1.100.000 euros”.

L’objectiu d’aquesta iniciativa, ha explicat, és subvencionar entitats per a actuacions d’exclusió social i de lluita contra la pobresa, amb dos tipus de programes, depenent de les necessitats de cada territori.

Així, finalment, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques inclusives subvenciona 45 projectes, amb quanties econòmiques que van des dels 8.000 fins als 180.000 euros. La distribució per demarcacions de la concessió ha estat de 13 entitats per a projectes a Alacant, 6 per a Castelló, 20 per a València i 4 d’àmbit autonòmic.

Dels 45 projectes finançats, 27 estan destinats a programes cobrir necessitats bàsiques com acollida, neteja personal, alimentació i atenció, així com suport sociosanitari, amb o sense allotjament.

Els altres 18 projectes subvencionats són referents a programes d’intervenció psicosocial, amb els objectius de fomentar l’autonomia personal i inclusió social i laboral.

La directora general d’Inclusió ha recordat que el Consell sorgit del Botànic va decidir acabar amb les línies nominatives que concedien els ajuts de forma arbitrària per substituir-les per una ordre en la qual, aquells que ho desitjaren podien presentar-se en igualtat d’oportunitats, i en què s’ha sol·licitat com a requisit que en tots els projectes “sempre hi haguera personal tècnic treballant”.

Així mateix, per a la resolució de les subvencions, segons ha assegurat, “s’ha potenciat d’una banda el voluntari, però d’altra també que hi haja professionals per realitzar la intervenció social”.

Aquest sistema, al seu parer, ha permès un repartiment equitatiu de les ajudes, que han arribat a entitats com Càritas, que a través dels seus diferents oficines diocesanes han arribat a percebre 369.209 euros o l’Assemblea Provincial de Creu Roja, que rep 155.365 euros, a la qual se sumarà les ajudes que rebrà a través de l’ordre per a l’atenció de persones migrants.

S’han presentat a la convocatòria de subvencions un total de 134 projectes d’entitats, dels quals 66 n’han quedat excloses, majoritàriament per no complir els requisits, i 23 han estat denegades per no aconseguir la puntuació mínima exigida.