El conseller d’Economia Sostenible, sectors productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha afirmat que per al Govern valencià “l’Economia Social és clau per transformar la societat en el camí de generar benestar i, per això, des de la Conselleria donarem suport a la seua implantació en tots els àmbits de la societat”.

Climent ha detallat que els valencians som, sense cap dubte, “una referència pel que fa a l’Economia Social amb l’existència de milers de cooperatives, societats laborals, mútues, fundacions i organitzacions”.

En aquest sentit, ha recordat que l’Economia Social és un dels eixos vertebradors del model econòmic “en què estem treballant des del minut zero a la Conselleria” i ha mostrat la seva satisfacció que, juntament amb el cooperativisme i la defensa del que és nostre, cale a poc a poc en la nostra societat.

El conseller ha clausurat les 16 jornades del Congrés d’Investigadors en Economia Social i Cooperativa organitzat per CIRIEC, que “han aportat tres dies de reflexió i intercanvi de coneixement que ens condueixen a afirmar que, el model de l’Economia Social i el cooperativisme, és vàlid i perfectament aplicable al moment econòmic actual. Es tracta d’un model real, productiu i basat en les persones”.

Respecte al sistema cooperativista, participatiu i arrelat al territori i amb arrels molt fortes, el titular d’Economia ha subratllat que és el que “portem en l’ADN i que ha sobreviscut i s’ha perfeccionat passant de generació en generació”.

Jornades Congrés d’Investigadors en Economia Social i Cooperativa

El Congrés d’Investigadors en Economia Social i Cooperativa celebrat a València ha comportat un gran nombre de tallers: 8 tallers generals, 16 temàtics, un taller sobre les comunicacions dels docents i un taller sobre les tesis doctorals en fase d’elaboració.

En tots ells s’ha descrit la importància que té l’Economia Social i la necessitat de donar-hi suport, un propòsit al qual s’uneix la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de la Direcció General d’Economia Social, Emprenedoria i Cooperativisme.

Aquestes jornades han estat organitzades per CIRIEC i, en aquest sentit, el conseller Climent ha destacat l’existència i el treball de CIRIEC juntament al de la Universitat i ha agraït el fet d’escollir València per celebrar el seu 30 aniversari, així com aquest 16 Congrés investigadors en Economia Social i Cooperativa que ha reunit investigadors de més de 20 universitats espanyoles, així com universitats d’Argentina, Portugal, Xile, Colòmbia, el Brasil, Mèxic i Equador.