El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i el president de la Confederació de Cooperatives valencianes, Emilio Villaescusa, han signat un conveni de col·laboració entre la Conselleria i la Confederació de Cooperatives, màxim òrgan de representació de les cooperatives.

El conveni preveu ajudes de la Conselleria per valor de 126.000 euros per tal d’impulsar activitats de promoció, foment i difusió del cooperativisme.

La Confederació de Cooperatives desenvoluparà aquestes activitats mitjançant la representació institucional, la participació en òrgans consultius amb els agents socials, en òrgans col·legiats d’entitats col·laboradores i en el Consell Valencià de Cooperativisme, així com a través d’iniciatives de promoció general del cooperativisme.

Una de les prioritats de la Generalitat per al canvi cap a un nou model productiu sostenible social i ambientalment és l’impuls del desenvolupament de l’economia social, i de les empreses acollides a les seues fórmules, com les cooperatives, així com el suport a les actuacions de les entitats i estructures de l’economia social que permeten incrementar els nivells de creació i desenvolupament d’aquestes empreses.