La directora general de l’IVACE, Júlia Company, ha afirmat en la visita a les instal·lacions de l’empresa SUGIMAT, que “l’IVACE ha destinat el 2015 un total de 900.000 euros per donar suport a 50 projectes de biomassa en les seues diferents modalitats; aplicacions tèrmiques, recollida en camp i plantes de pèl·lets, entre d’altres.

Aquesta empresa, situada a Quart de Poblet, és líder en el mercat de les calderes industrials per a la generació d’energia emprant combustibles fòssils, biomassa i altres combustibles no convencionals i compta amb instal·lacions per tot el món.

Durant el recorregut, la directora general ha recordat que “enguany destinarem 1,6 milions d’euros per donar suport a projectes d’empreses i entitats que suposen la utilització de fonts d’energia renovables” i ha animat a les empreses i ajuntaments a presentar els seus projectes, ja que el termini finalitza aquest 30 de novembre.

Així, ha explicat, “l’IVACE donarà suport amb subvencions a fons perdut de fins al 45% aquells projectes d’empreses i entitats sense ànim de lucre, que suposen la utilització dels recursos naturals”.

A més, aquest percentatge podrà incrementar-se en fins a 10 punts percentuals per a les ajudes a les mitjanes empreses i en fins a 20 punts percentuals per a les ajudes a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i entitats i institucions sense ànim de lucre.

En el cas de la biomassa, són susceptibles de ser subvencionades les iniciatives que contemplen equips per a l’aprofitament de residus forestals, agrícoles i industrials tant per a usos industrials com per a ús domèstic. Pel que fa als usos industrials, es donen suport a les iniciatives que utilitzen la biomassa per a usos tèrmics.

En la seua visita, Company ha ressaltat “l’aposta de SUGIMAT per la R+D, que li ha permès desenvolupar nombrosos avenços per millorar la qualitat i prestacions dels seus productes”. Referent a això, ha incidit que el foment de la innovació a les nostres empreses és un objectiu prioritari de l’IVACE”.

Cal destacar que SUGIMAT té en marxa diversos projectes de recerca de manera autònoma i també en col·laboració amb institucions com el IVACE o el Tecnològic de l’Energia (ITE). En aquest sentit, ha afegit que “les empreses que aposten per la innovació comptaran sempre amb el suport de l’IVACE”.

Sugimat és una empresa dedicada al disseny i construcció d’instal·lacions per a la generació i l’aprofitament de l’energia des de fa més de 38 anys. Disposa d’una fàbrica, situada a Quart de Poblet, amb una extensió de gairebé 20.000m2, dividits en una zona coberta de més de 13.000m2 i una altra descoberta de 5.000m2.

Compta amb una plantilla de 120-140 treballadors i la seua facturació mitjana és de 15 a 20 milions d’euros anuals, dels quals un 60% per a exportació i un 40% a l’Estat, encara que només un 2% dins del territori valencià.