El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha destacat que la “Comunitat Valenciana torna a liderar al mes de novembre el descens de l’atur amb 5.268 persones que han deixat d’estar desocupades”. Nomdedéu, que ha valorat les dades fetes públiques pel Ministeri de Treball i Seguretat Social, ha subratllat que som l’autonomia on, per segon mes consecutiu, més ha baixat l’atur, un 1,22%, mentre que a l’Estat augmenta en un 0,66%.

Així mateix, el responsable d’Ocupació ha destacat que en termes interanuals “s’ha produït un descens de l’atur en tots els sectors i en totes les comarques de la Comunitat Valenciana”.

Nomdedéu ha subratllat que les xifres conegudes hui retornen la desocupació a nivells de l’any 2009, fet que suposa “una barrera psicològica, perquè aquest moment va suposar l’inici de la gran crisi que va afectar durament l’economia del nostre país”.

Són dades -ha assenyalat- “que suposen un recolzament a les polítiques econòmiques que està duent a terme aquest Govern i que ens donen força per a seguir treballant i impulsar actuacions que milloren l’accés al mercat de treball i que faciliten la generació de llocs de treball estables i de qualitat”.

No obstant això, el secretari autonòmic ha indicat que “encara queda molt de treball per a poder sentir-nos satisfets”. Així, s’ha referit al fet que el descens de l’atur pel que fa a les dones continua sent menor (un 11,75% en els homes enfront d’un 6,55% en les dones en termes interanuals), fet que constata la necessitat d’implementar polítiques actives d’ocupació amb perspectiva de gènere.

L’atur registrat ha baixat al novembre de 2016 en 5.268 persones (-1,22%) situant-se en 425.750 aturats, descens que ens col·loca al nivell de febrer-març de 2009. Per sectors d’activitat, en tots ells es redueix la xifra d’atur. Sent els sectors de la indústria (-3,43%) i la construcció (-2,97%) els que han presentat un millor comportament. Per col·lectius d’edat, el descens més intens ha tingut lloc entre els aturats de 25 a 44 anys (-1,57%), sent menor la reducció de l’atur en els majors de 45 anys (-1,02%) i els joves (-0,61%). Per gènere, el descens de l’atur és major en el col·lectiu dels homes (-1,46%), que en el de les dones (-1,04%). Per territoris, el major descens es produeix a Castelló (-3,21%), seguit de València (-2,36%), produint-se un increment en la província d’Alacant (+0,75%).

El total d’afiliacions a la Seguretat Social, al novembre aconsegueix la xifra d’1.761.811 afiliacions, amb 27.189 afiliats més que el mes anterior, un 1,57% més (Espanya: -0,18%), sent la Comunitat la que registra majors increments tant a nivell absolut com a relatiu. En termes interanuals l’afiliació augmenta a la Comunitat en un 3,82% (64.840 afiliats més), 0,6 punts per sobre del registre nacional (3,24%), sent la Comunitat la tercera comunitat autònoma amb major increment interanual.