La conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i els 16 ajuntaments de l’entorn del parc Natural del Túria incrementaran la seua col·laboració per a treballar conjuntament amb el compromís de cuidar i millorar este espai natural protegit.

Així ho ha anunciat la consellera Elena Cebrián, que ha assistit, junt el secretari autonòmic de Medi Ambient, Julià Álvaro, a la 5a Assemblea de l’Associació de Municipis vinculats al parc natural, i ha afegit que “la col·laboració institucional en defensa dels parcs naturals és un eix vertebrador de la nova política del Consell”.

Esta col·laboració institucional, a la que també se sumen la Diputació de València i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, es materialitzarà a través d’un conveni que els vincularà per a impulsar la conservació, el manteniment, la vigilància i la dinamització territorial d’este espai protegit.

Cebrián ha indicat que este esforç serà necessari perquè la societat puga disfrutar en el present i també en el futur d’este espai natural, a què ha qualificat d’espai de vida i convivència entre les persones i la naturalesa.

El conveni, que s’ha presentat en l’assemblea de municipis i que encara es troba en fase d’elaboració i consens, establirà un marc de col·laboració i cooperació entre les administracions estatal, autonòmica i local per a generar les sinergies que faciliten una gestió coordinada, integrada i participativa.

El paper de la Generalitat està relacionat amb accions orientades, entre altres, a facilitar assistència tècnica, inventariar, valorar i difondre el patrimoni natural del parc del Túria, col·laborar i coordinar en l’establiment de projectes de conservació, ús públic i desenvolupament del turisme sostenible, promoure activitats de divulgació dels valors naturals i culturals de l’àmbit territorial d’influència del parc, així com d’activitats turistico-educatives.