El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha subratllat la necessitat de “articular una estratègia comuna de totes les administracions i entitats que fomenten l’emprenedoria per a l’optimització i coordinació dels recursos destinats a facilitar la creació de empreses”.

Segons Rafa Climent, “gràcies al Mapa de l’Emprenedoria elaborat per la Conselleria d’Economia Sostenible, hem detectat que hi ha més de 100 entitats que atenen els qui inicien un projecte, i per això hem posat en marxa un pla per optimitzar aquests recursos i coordinar-los amb la finalitat d’evitar l’atomització dels recursos de l’administració, que és un dels problemes que provoca que no es creen més empreses”.

El conseller ha participat en la cloenda de l’acte de lliurament dels premis de la primera edició de ‘Aspe-Emprende’, programa al col·laboren l’Ajuntament d’Asp i la Universitat Miguel Hernández per al suport d’emprenedors i empreses en el seu terme municipal.

Rafa Climent ha destacat que “atendre els emprenedors segueix sent una obligació per a la Conselleria d’Economia i per a les administracions, ja que cal ajudar aquells que disposen del coneixement, la idea i la innovació, però que no tenen recursos o suport administratiu”.

En aquest sentit, “els premis ‘Aspe-Emprende’ demostren una ferma aposta per la innovació, la creació d’empreses i el suport al teixit productiu local, ja que hem de superar aquesta visió de l’emprenedoria limitada a projectes relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació, i ampliar-la també a sectors tradicionals propis, que compten amb un gran potencial d’innovació, que estan arrelats al nostre territori i que en moltes ocasions formen part de la idiosincràsia de cada municipi”, ha indicat.

El conseller ha ressaltat també la importància del municipi d’Asp en l’àmbit de la indústria, amb diverses empreses punteres en el sector del pneumàtic, plàstic o auxiliar del calçat. “La nostra aposta és total per la Indústria, amb plans per a la millora i adaptació de polígons, ajudes als sectors, i a la internacionalització”, i ha anunciat que “un dels plans més ambiciosos, el dels polígons, arribarà a Asp i la seua comarca en 2018”.

Durant l’acte, també s’ha presentat la nova Associació d’Empresaris d’Asp, a la qual Rafa Climent ha estès la mà per escoltar les seues necessitats, ja que “treballar en xarxa ara per ara és fonamental; i, per tant, és important disposar d’un interlocutor vàlid i consensuat que puga actuar de transmissor i mediador de peticions i conflictes davant la ciutadania o enfront d’administracions com les diputacions o la Generalitat”.