El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Provincies (FVMP), Rubén Alfaro, han signat el conveni de col·laboració que promou l’Aliança de Ciutats pel Desenvolupament Sostenible en l’àmbit d’actuació de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu d’aquest acord és establir un marc de col·laboració i compromís per part de les entitats locals de la Comunitat per a realitzar activitats de difusió, sensibilització, formació i informació sobre els compromisos que arreplega l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de l’ONU i que promou el Consell. Alcaraz ha assenyalat que “es tracta d’una aposta a llarg termini”, projecte solidari internacionalista, del que ha assegurat el conseller “la Generalitat se sent fermament compromesa”.

El conseller ha afirmat “estar orgullós de la solidaritat del poble valencià” i ha recordat que el Consell “ja ha donat el tret d’eixida a la nova Llei de Cooperació Valenciana, eina de treball essencial per al futur de la cooperació, per a recuperar l’honor perdut i canviar la lamentable herència que va deixar el govern anterior, a més de modernitzar-la i adaptar-la als Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030”, ha afirmat Alcaraz.

Entre les actuacions de la Conselleria de Transparència, el conseller ha anunciat “una pròxima aliança de ciutadans i ciutadanes pel desenvolupament sostenible, perquè també puguen sentir-se corresponsables d’aquest tipus d’accions”. Al mateix temps, durant la reunió entre el conseller i el president de la FVMP s’han tractat diversos temes d’interès per a ambdues institucions, entre els quals el conseller ha ressaltat la importància de la transparència i el bon govern “com a aspectes fonamentals en els quals anem a treballar i conjuminar esforços per a seguir avançant i recuperar la confiança de la ciutadania en la democràcia i en les institucions polítiques”.

Per la seua banda, el president de la FVMP i alcalde d’Elda, Ruben alfaro, ha destacat el compromís dels governs locals amb la transparència, “qüestió en la qual hem d’aprofundir i millorar a través de totes les formes possibles”. En aquest sentit, Alfaro ha assenyalat que la transparència “ha deixat de ser notícia i s’està convertint en un assumpte quotidià en la vida de les persones perquè tots els ciutadans puguen accedir a les decisions i les dades per part dels òrgans públics”.