El director general de l’Agència Valenciana d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, ha defensat el treball que des de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives s’està fent “per la igualtat de les persones trans”, i en aquest context ha declarat que l’autobús d’HazteOir, que va en contra d’acabar amb la discriminació que pateix aquest col·lectiu, “no és benvingut”.

De Lamo ha assegurat que el millor exemple d’aqueix treball del Consell per la igualtat és la Llei integral del reconeixement del Dret a la Identitat i Expressió de Gènere, elaborada des de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, consensuada amb entitats socials i partits polítics, i que en aquests moments està en tràmit parlamentari a les Corts.

Una llei, ha precisat De Lamo, que reconeix drets a persones que no en tenien; “per tant, ampliem drets enfront de qui vol retallar-los”, “i que el seu objectiu se centra a “fer la vida més fàcil a les persones trans enfront de les situacions de rebuig, exclusió i discriminació que continuen patint”.

De Lamo, a més, ha reiterat la necessitat de “despatologizar les realitats trans” per a acabar amb “l’estigma que implica considerar-les malaltes”, la qual cosa al seu parer suposa “un atac contra el dret al lliure desenvolupament de la personalitat”.

El director general de l’Agència Valenciana d’Igualtat en la Diversitat ha mostrat el “rebuig total” del Govern valencià a l’autobús “amb clar contingut transfòbic” d’Hazte oir i ha denunciat que considera “especialment greu el seu missatge perquè ataca els drets de la infància”.

Per al govern, ha precisat, l’autobús “no és benvingut en el nostre territori”, ja que, al seu parer, un autobús que nega la identitat de les persones trans, especialment de xiquets i xiquetes, mereix el “rebuig total per part nostra”.