El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha valorat les xifres d’atur fetes públiques pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social de les quals es desprèn que l’atur valencià ha baixat en 1.420 persones, el que constata, segons ell, “el retorn cap a la tendència positiva de reducció del nombre d’aturats que hem observat des de l’inici de la legislatura”.

El responsable d’Ocupació ha subratllat, a més, que l’atur registrat ha disminuït per damunt de la mitjana estatal (-0,33% respecte al mes anterior), el que implica que “el mercat de treball valencià està recuperant-se millor que en la resta d’Espanya”.

Nomdedéu ha mostrat la seua satisfacció perquè en l’últim mes 1.420 persones han abandonat l’atur i en l’últim any quasi 45.000 valencianes i valencians han trobat un treball.

No obstant açò, el secretari autonòmic ha mostrat la seua preocupació perquè la reducció de l’atur no ha arribat en aquesta ocasió a les dones i als més joves”. En aquest sentit, ha avançat que “des del Servei Valencià d’Ocupació tenim la intenció de treballar intensament per a millorar i potenciar els programes d’ocupació jove i incorporar decididament la perspectiva de gènere a les nostres polítiques”.

Quant a l’afiliacions a la Seguretat Social, al febrer s’ha aconseguit la xifra d’1.745.028 afiliacions, amb 3.519 afiliats més que el mes anterior. En termes interanuals l’afiliació en terres valencianes augmenta en un 3,91% (65.658 afiliats més), aproximadament mig punt per sobre del registre estatal (3,38%), sent la valenciana la quarta comunitat autònoma amb major increment interanual.