La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha mantingut una trobada amb la nova directiva del CERMI CV per abordar diverses qüestions relatives al col·lectiu de persones amb diversitat funcional al que representen. A la reunió també ha assistit el director general de Diversitat Funcional, Antonio Raya.

Durant la trobada, s’han tractat els principals assumptes que s’estan abordant des de la Conselleria en matèria de diversitat funcional, com el nou model de ‘concert social’ amb les entitats del tercer sector, presentat aquest dimarts per la vicepresidenta, que ha tingut molt bona acollida per part del CERMI CV “per l’estabilitat que donarà als centres i serveis que s’ofereixen des d’aquestes entitats, que durant molts anys han patit una gran precarietat i han estat incomprensiblement maltractats”, ha assenyalat Oltra.

La vicepresidenta ha convidat el CERMI i totes les entitats a participar en el desenvolupament del nou decret i a realitzar les aportacions que consideren “dins el marc de col·laboració tan necessari que ha d’existir entre l’Administració i les entitats del sector que són les que millor coneixen la situació i les necessitats de les persones amb diversitat funcional i de les persones en situació de dependència”.

Mónica Oltra ha destacat la importància d’aquestes trobades que es realitzen periòdicament “perquè el CERMI representa diferents federacions i entitats que treballen amb la diversitat funcional i és fonamental el diàleg i la col·laboració amb aquestes entitats per conèixer les seues necessitats i poder comptar-hi per posar en marxa noves mesures i iniciatives”.

Així mateix, la vicepresidenta ha indicat que durant la reunió també s’ha tractat el nou decret del Consell que regula el reconeixement de la dependència i l’accés al sistema públic, que permetrà “unificar” la normativa autonòmica que existia sobre aquesta matèria i que era “dispersa”, i ha assenyalat que el CERMI CV coincideix també en la “necessitat” de publicar aquesta nova norma. Està previst que el nou decret estiga llest en els propers mesos.

Des de l’inici de la legislatura s’han mantingut contactes amb el CERMI CV que s’han plasmat, sobretot, en les diferents meses sectorials que des de la direcció general de Diversitat Funcional ha treballat amb les entitats més representatives del sector de la diversitat funcional.