L’Institut Valencià de Cultura ha convocat les ajudes per al foment de les arts escèniques del sector de la dansa, l’import total de les quals per a 2017 arribarà als 344.000 euros. Açò suposa un increment del 5,85% respecte al que es destinà l’any passat i un 63,81% més que el que es destinà al 2015.

La Conselleria té com a objectiu contribuir a consolidar el sector de la dansa en l’àmbit competencial de la Generalitat, i posar a disposició de la ciutadania una oferta diversificada i de qualitat. La finalitat d’aquesta convocatòria és fomentar la coreografia i la promoció de companyies i grups de dansa de caràcter professional, el desenvolupament i promoció de qualsevol tipus d’actuacions, festivals i certàmens. També es pretén donar el suport a la creativitat coreogràfica i la seua difusió, així com la cooperació amb altres agents i entitats culturals en el sector de la dansa, d’àmbit públic o privat.

Aquestes subvencions s’emmarquen en el Pla de Xoc de les Arts Escèniques de ‘Fes Cultura’, amb el qual la conselleria de Cultura pretén realitzar una gestió més eficient i de major impacte en la política cultural valenciana, la qual cosa constitueix una aposta decidida pel sector i el foment de les programacions. A més, la Generalitat ha donat una reivindicació històrica del sector, amb la publicació d’aquestes ajudes durant el primer trimestre de l’any.

La nova política respecte al sector de la dansa no es redueix a l’increment en les ajudes. Un exemple és la recuperació del festival Dansa València. Enguany se celebra del 6 al 9 d’abril i concentrarà en quatre dies nombrosos espectacles de dansa que es podran veure als teatres Principal, Rialto, El Musical, la Sala Matilde Salvador, i espectacles de carrer a la plaça del Patriarca, amb una presència important de companyies valencianes i d’estrenes.

L’organització del festival vol reprendre el caràcter de mostra que va tindre, i reunirà entre quatre i cinc espectacles per jornada i programadors del territori valencià, l’Estat i internacionals, per tal de facilitar que es puguen veure de forma concentrada les darreres creacions coreogràfiques. També en aquesta edició es reprendrà la col·laboració amb altres institucions com ara l’Ajuntament de València, amb representacions al teatre El Musical, o la Universitat de València.

Sis modalitats d’ajuda

En concret, la convocatòria d’ajudes estableix sis modalitats: ajudes a la producció coreogràfica per a un muntatge concret, ajudes a gires d’empreses de dansa, ajudes a projectes emergents de producció coreogràfica per a un muntatge concret, ajudes a entitats sense ànim de lucre, ajudes a la formació, investigació i edició, i finalment, ajudes per a la realització de festivals i mostres de dansa.

La modalitat a la producció coreogràfica per a un muntatge concret disposarà d’un import de 155.000 euros, cosa que suposa un increment del 2% respecte al 2016, i un 55% respecte al 2015.

Pel que fa a les ajudes a gires d’empreses de dansa, l’import global és de 60.000 euros, cosa que suposa un increment del 6% respecte al 2016, i un 20% respecte al 2015.

Respecte a projectes emergents de producció coreogràfica, l’import d’aquesta modalitat serà de 22.000 euros, cosa que suposa un increment del 10% respecte al 2016, i un 120% respecte al 2015.

Pel que fa a les ajudes a entitats sense ànim de lucre, l’import total serà de 35.000 euros, cosa que suposa un increment del 17% respecte al 2016, i un 106% respecte al 2015.

En últim lloc, les ajudes a la formació, investigació i edició tindran un 10% més de pressupost respecte a 2016, i un 340% respecte al 2015. Finalment, les ajudes per a la realització de festivals i mostres de dansa, disposaran de 50.000 euros, cosa que suposa un increment del 8% respecte al 2016, i un 78% respecte al 2015.