El conseller d’economia sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha destacat “la voluntat del Govern del Botànic de recuperar i donar suport al foment de l’economia social i frenar la progressiva i continuada disminució d’empreses i treballadors en les societats laborals després de més de 20 anys sense el necessari suport de l’Administració”.

En aquest sentit, “hem avançat en la recuperació pressupostària de les partides vinculades al foment del cooperativisme i l’economia social, que el 2015 ascendien a 2.630.000 i que per 2017 ascendeixen a 4,3 milions, fet que suposa un augment del 163 per cent”.

Rafa Climent, que ha participat en la comissió executiva de la Federació d’Empreses Valencianes d’Economia Social (FEVES), ha qualificat la reunió de “molt positiva perquè ha pogut conèixer de primera mà els problemes d’aquest tipus d’empreses, han acordat una col·laboració clara i directa entre la Conselleria i FEVES i han pogut aclarir a la Federació qüestions relacionades amb la internacionalització, la reindustrialització i la innovació”.

A més, el conseller ha explicat les ajudes previstes per la conselleria en l’àmbit de l’economia social. Ha avançat que s’han creat noves línies nominatives, una d’elles per a la pròpia FEVES amb un import de 100.000 euros per a aquest any.

A més, ha destacat entre les actuacions per a 2017 “una línia de 2,4 milions d’euros a través de l’IVACE per al finançament de projectes, un programa dotat amb 2,5 milions amb ajudes per a la incorporació de persones desocupades com a socis de cooperatives de treball associat i societats laborals, amb quanties més altes per a les persones menors de 30 anys, o una línia de 800.000 euros per a la inversió en entitats d’Economia Social i per a la conversió en socis de les treballadors i treballadors d’aquestes empreses”.

També ha assenyalat que “hem adquirit el compromís de publicar les convocatòries d’ajudes en el primer quadrimestre de cada exercici, per poder resoldre-les amb la suficient antelació”.

El conseller d’Economia Sostenible ha manifestat que “aquest Govern i aquest conseller creuen al 100 per cent en aquest model d’empresa. Està en el nostre ADN i estem fent el possible per redirigir els nostres esforços per impulsar el cooperativisme i l’economia social al nostre territori”.