El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha destacat que “el nou Pla de Millora de Polígons Industrials”, del qual s’acaben de publicar les ajudes amb una dotació inicial de 16,5 milions per a 2017, permetrà a curt termini dotar amb serveis i infraestructures de qualitat als polígons per fer-los més atractius per a la implantació de noves activitats industrials que generen també nous llocs de treball “.

Rafa Climent ha assistit a la reunió de la Junta Directiva de la Federació de Polígons Industrials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL), on ha explicat que “des IVACE-Parcs Empresarials hem desenvolupat un full de ruta a tres anys per als al voltant de 150 polígons empresarials repartits entre les comarques de la Vall d’Albaida, el Comtat i l’Alcoià, la Foia de Castalla, la Safor, el Baix Segura, els Ports, l’Alt i Baix Maestrat i el Camp de Morvedre”.

“Estem parlant de facilitar l’execució d’una sèrie de projectes de tipologia molt diversa, com la implantació de fibra òptica i altres telecomunicacions, transport públic, carrils bici, ampliació o creació de depuradores, regeneració paisatgística, millora d’enllumenats, generació d’energies renovables, ecoparcs, sistemes de gestió de residus, entre d’altres, però que tenen en comú la modernització de les nostres àrees industrials, i que redundaran en les empreses allí instal·lades i els serviran de millor targeta de presentació “.

El conseller també ha destacat que “FEPEVAL com a federació que aglutina més de 6.000 empreses, és un dels principals interlocutors de les associacions empresarials d’àmbit local i dels polígons industrials, i això la converteix en un col·laborador fonamental en la política industrial del Govern Valencià “.

En aquest sentit, Rafa Climent ha demanat la seua col·laboració en la redacció definitiva de la futura Llei de Promoció, Gestió i Modernització de les Àrees Industrials de la Comunitat Valenciana, l’esborrany de la qual va lliurar recentment la conselleria a FEPEVAL, i s’ha compromès a “estudiar i tractar d’incorporar les al·legacions i observacions que es facen, perquè volem que siga un llei fruit del consens entre els principals actors implicats”.

El conseller ha explicat que la nova Llei respon a una reivindicació històrica del sector, i a través d’ella es crearan instruments que facilitaran la regeneració i l’augment de l’oferta de serveis addicionals de les àrees empresarials, així com la seua promoció econòmica.