La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, ha complert els terminis que es va marcar a principis del mes de març per saldar les obligacions de pagament de 2015 pendents amb els instituts tecnològics.

Aquest dimecres, l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) ha abonat als centres tecnològics l’import corresponent a 16 projectes de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació pendents de 2015 “quedant així pagat el 95% de les ajudes”, ha assenyalat la directora general de l’IVACE, Júlia Company.

Amb aquest desemborsament, IVACE es posa al corrent amb els instituts tecnològics, ja que les ajudes corresponents a 2016 les va avançar gairebé íntegrament un cop publicada la convocatòria, com així ho permet la Llei de Pressupostos de la Generalitat.

En 2017 IVACE destinarà a donar suport a l’activitat investigadora dels instituts tecnològics un total de 28,2 milions d’euros, dos milions més que en l’exercici anterior “i com ja vam fer l’any passat, en aquesta convocatòria també avançarem les ajudes a aquests centres”, ha assenyalat Company.

La titular de l’IVACE també ha indicat que la convocatòria d’ajudes per als Instituts Tecnològics de 2017 “aniran en la línia de l’anterior i es donarà prioritat als projectes de recerca el potencial de transferència a les pimes valencianes siga més gran”.

“Estem orgullosos -ha afegit Company- de comptar amb una xarxa de centres tecnològics cohesionada i amb un enorme potencial investigador del qual hem de treure el màxim partit a benefici de les empreses”.

En aquest sentit, Júlia Company ha tornat a destacar la necessitat de diposar d’un registre d’instituts tecnològics, com tenen Catalunya i el País Basc, la gestió estratègica i operativa estiga enfocada a donar respostes concretes a les pimes, i alhora que ajude a desenvolupar polítiques públiques que donen suport la seua investigació.