El Servef ha convocat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ajudes de fins a 17.800 euros perquè els ajuntaments, diputacions i mancomunitats contracten a joves menors de 30 anys amb qualificació professional.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, ha explicat que aquestes ajudes formen part del programa “Avalem Joves +”, que la passada setmana es va presentar en el Palau de la Generalitat pel President, Ximo Puig i el conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent.

Nomdedéu ha detallat que el Consell destinarà un total de 26,6 milions d’euros per a incentivar la contractació en les entitats locals que esperen que puguen beneficiar a més de 2.500 joves de la nostra Comunitat.

Així, l’el DOGV ha publicat ajudes per valor de 15 milions d’euros destinades a joves qualificats (Llicenciat o Diplomat Universitari, Enginyer o Enginyer tècnic, Arquitecte o Arquitecte tècnic, Grau universitari, Tècnic o Tècnic Superior de Formació Professional Reglada, de la formació professional específica o Certificat de *profesionalida) però pròximament es convocaran ajudes per a altres perfils professionals de joves, així com sense qualificació.

El responsable d’Ocupació ha assegurat que el Servef garanteix que cada entitat local puga optar a com a mínim un contracte de menors de 30 anys. Així mateix, ha remarcat que “l’objectiu principal és tractar de facilitar que els joves puguen adquirir experiència laboral en les entitats locals de la Comunitat Valenciana, com a forma d’incrementar el seu bagatge professional i millorar la seua ocupabilitat”.

“Amb aquesta actuació -ha continuat Nomdedéu- facilitarem que els Ajuntaments puguen comptar amb la generació més molt preparada de la història per a modernitzar l’administració i incorporar nous coneixements i habilitats”.