El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, ha ressaltat “l’enorme esforç que s’està realitzant per a revitalitzar la cooperació valenciana i oferir una imatge diferent a la qual el govern anterior estava donant”.

El conseller ha explicat que el pressupost destinat a cooperació per al conjunt de l’any “per part del Govern del Botànic se situarà en les primeres posicions del conjunt de comunitats autònomes quant a despesa per habitant en cooperació”.

Alcaraz ha participat, juntament amb el portaveu d’Escola Valenciana, Àngel Martí, en l’acte de lliurament del xec ‘Un euro, llavor de solidaritat’, en el marc de la novena campanya de sensibilització i que en aquesta edició s’ha destinat a la Comissió d’Ajuda al Refugiat al País Valencià CEA (R)-PV.

El conseller ha mostrat la seua satisfacció i ha posat l’accent “en la importància de col·laborar en aquest tipus d’iniciatives que vénen de la societat civil”. Segons Alcaraz, “el protagonisme de la solidaritat per part de la societat civil permet desenvolupar projectes com el qual avui ens reuneix”, ha afirmat Alcaraz.

Així mateix, el conseller s’ha referit a l’avantprojecte de llei de Cooperació i Desenvolupament Sostenible que s’aprovarà en el ple del Consell del pròxim divendres i que ve a plasmar els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030, “un nou i essencial instrument de treball per a modernitzar i adaptar la cooperació valenciana i recuperar l’honor perdut en anys passats”.

Per la seua banda, el portaveu de EscolaValenciana, Àngel Martí, ha subratllat la importància d’aquest projecte “implicant a la comunitat educativa en el concepte de solidaritat i poder visibilizar a través d’una unitat didàctica entre l’alumnat, professorat i famílies què és la persona refugiada”.

La novena campanya de sensibilitat ‘Un euro, llavor de solidaritat’ ha recaptat un total de 8.172,28 euros, gràcies al compromís de les escoles valencianes que han volgut participar a través de donatius dels alumnes que es destinaran a ajudar a persones que s’han vist forçades a deixar la seua terra i cerquen una vida millor en el nostre territori.

L’entitat beneficiària en aquesta edició, CEA (R)-PV, promou l’ajuda humanitària des de la defensa del dret d’asil de les persones refugiades apàtrides i migrants vulnerables, aquelles amb necessitat de protecció internacional o en risc d’exclusió social, a més de treballar per a afavorir els processos d’integració social.

El coordinador de CEA (R)-PV, Jaume Durà, ha agraït la col·laboració i ha destacat que “anem a continuar treballant en les escoles per a educar a les futures generacions i explicar què causes generen els conflictes i les conseqüències, que són les persones que van arribant a la Comunitat”. Durá ha afegit que, a més de seguir atenent a les persones refugiades, “anem a seguir denunciant les polítiques de externalización de fronteres que impedeixen que les persones puguen arribar a través de vies legals i segures”.

Escola Valenciana ha col·laborat amb prop d’una desena d’entitats a través de la campanya ‘Un euro, llavor de solidaritat’. L’entitat cívica ha destinat les ajudes a projectes de UNESCOCAT, Metges sense Fronteres, la Federació d’Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí a el País Valencià, Amnistia Internacional, Creu Roja, Escoles Solidàries (dues campanyes), ACNUR i CEAR-*PV.