La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la convocatòria de les ajudes per a la internacionalització d’empreses i entitats culturals. Es destinen a aquestes ajudes 215.000 euros.

Aquestes ajudes s’engloben en el Pla Valencià d’Internacionalització de la Cultura de les Indústries Culturals i Creatives, dins de ‘Fes Cultura’. Aquest pla té com a finalitat fer visible la creativitat cultural valenciana en diferents espais de trobada internacional.

Aquestes subvencions tenen com a objectiu contribuir a les activitats d’internacionalització de les empreses de l’àmbit cultural i artístic, així com a les organitzades per entitats sense ànim de lucre, que signifiquen una projecció exterior de la creació cultural valenciana.

Així mateix, es dóna cabuda en aquestes subvencions que es convoquen per a les galeries d’art valencianes, per la seua participació en fires d’art nacionals i internacionals, el que suposa una projecció exterior de la cultura i l’art desenvolupat des del nostre territori.

Aquesta convocatòria engloba dues modalitats de subvencions. D’una banda es tracta de subvencions a empreses i autònoms de l’àmbit cultural artístic i entitats privades sense ànim de lucre, que a través de les seues activitats i projectes d’internacionalització repercutixen en una projecció exterior de la creació cultural valenciana. A aquesta modalitat es destinen 50.000 euros

L’altra modalitat de subvencions és a galeries d’art per la seua participació en fires d’art nacionals i internacionals i es destinen 165.000 euros.

El termini de presentació de sol·licituds és d’1 mes a partir de l’endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.