El conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, ha clausurat aquesta tarda l’acte de celebració del 25 aniversari del Centre Europeu d’Empreses Innovadores (CEEI) de València on, davant d’un aforament de més de 100 persones, ha elogiat la “encomiable tasca del CEEI de València com a referent per als emprenedors”.

“25 any donen per a molt i el CEEI de València ha sabut treure-li partit a benefici dels emprenedors: 1.400 empreses posades en marxa, 25.000 llocs de treball directes i indirectes i prop de 20.000 emprenedors assessorats i informats”.

Durant la seua intervenció, Climent ha assenyalat que “els CEEI han d’assumir un paper diferent al que ha exercit fins ara com a agent promotor de l’emprenedoria innovador, assumint tasques que aporten valor afegit a la coordinació del mapa de l’emprenedoria valencià per aconseguir un ecosistema innovador, diversificat i eficient.”

En aquest sentit, el titular d’Economia ha destacat que “l’experiència acumulada del CEEI, la seua naturalesa associativa i sense ànim de lucre i la seua flexibilitat el capacita per aconseguir l’objectiu de reordenar el mapa de l’emprenedoria valencià”.

El 16 de desembre el Consell va acordar que la Xarxa de CEEIS constitueix una eina clau de les polítiques púbiques de la Generalitat per impulsar la diversificació empresarial i la innovació del teixit industrial.

Així mateix, Rafa Climent insisteix en la necessitat de “coordinació i col·laboració público-privada entre tots els agents que desenvolupen accions de foment de l’emprenedoria i a ordenar el mapa de l’emprenedoria per evitar confusions als emprenedors”.

En 2017 Institut Valencià de Competitivitat Empresarial manté el seu suport directe als CEEI amb una línia d’ajuts dotada de dos milions d’euros.

CEEI València: Pioner a nivell estatal

Durant els 25 anys d’activitat, el Centre Europeu d’Empreses Innovadores (CEEI) de València ha impulsat importants projectes com BIOMPRENDA, el primer programa d’emprenedoria del sector biotecnològic a nivell estatal; Bioances, programa destinat a donar suport a iniciatives empresarials del sector BIO, així com la gestió de BIOVAL, l’Associació d’Empreses i Entitats del sector BIO, que engloba la Biotecnologia, Biomedicina i Bioeconomía i que constitueixen la Bioregió valenciana.

Però, sens dubte, un dels màxims èxits del CEEI de València és el portal web EmprenemJunts; una plataforma per a emprenedors i PIME amb instruments, recursos, informació i continguts multimèdia amb més de 15,000 visites diàries, un milió de visitants diferents a l’any, amb 85.000 usuaris registrats i 4.500 empreses actives.

Rafa Climent també s’ha referit al paper com a co-organitzador que el CEEI de València té en la principal trobada de networking empresarial valenciana: Focus PIME i Emprenedoria.