El conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, ha inaugurat, al costat del director general de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial i el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), Francisco Marín i la directora general de l’IVACE, Júlia Company, la jornada ‘Finançament de la R+D+i empresarial: Ajudes i actuacions del CDTI i de l’IVACE en 2017′ organitzada per CDTI.

Davant un aforament de més de 120 persones, entre representants d’universitats, associacions empresarials, centres tecnològics, cambres de comerç i empresaris, Climent ha assenyalat que “2017 és l’any de la consolidació de l’aposta d’aquesta Conselleria i de l’IVACE per la I+D, la innovació empresarial i la digitalització de les nostres empreses a través del nostre ambiciós i pionera Pla Agenda Indústria 4.0”.

En aquest sentit, Climent ha indicat que alguns dels programes d’ajudes del Pla d’I+D+i Empresarial de l’IVACE per a aquest exercici s’emmarquen dins de l’Agenda Indústria 4.0, “amb la qual anem a facilitar l’evolució del model productiu de la Comunitat cap al concepte d’indústria sostenible, intel·ligent i integradora mitjançant l’actuació alineada de les empreses, organismes de recerca i l’administració”.

El Pla de I+D+i empresarial de l’IVACE per a 2017 compta amb un pressupost de 21 milions d’euros. Està enfocat a intensificar la inversió privada en I+D+i, fomentar la contractació de personal investigador i impulsar la cooperació de les empreses amb els agents de l’oferta científic-tecnològica.

IVACE ha publicat fins hui el 72% de les convocatòries d’ajudes que contempla el Pla d’ I+D+i Empresarial, com són ajudes a la I+D pime, I+D en cooperació, innovació pime, ajudes per a participar en els programes H2020 i de suport a la certificació de projectes de I+D+i.

El conseller d’Economia ha destacat el bon acolliment que aquest pla de I+D+i va tenir l’any passat, amb prop de 800 projectes recolzats, dels quals el 37,1% ha sigut desenvolupat per xicotetes empreses i el 32,8% per microempreses.

Estreta col·laboració amb el CDTI

El Pla d’I+D+i Empresarial de l’IVACE es complementa amb els suports que existeixen a nivell nacional com són les ajudes del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI).

Des de fa anys, tant el IVACE com el CDTI treballen conjuntament per a donar més i millor servei a les empreses valencianes, sobretot a les PIME.

Francisco Marín, director general del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), ha posat en relleu que aquest centre realitza una activa labor per a informar i assessorar a aquelles companyies amb inquietud innovadora i ha destacat l’esperit emprenedor que manifesten moltes de les empreses de València.

“Cal destacar que aquesta comunitat autònoma és la cinquena per volum de finançament aprovat pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial”.

“En aquests últims cinc anys -ha explicat Francisco Marín- el CDTI ha aprovat 896 projectes desenvolupats per companyies d’aquesta Comunitat, amb una aportació pública de 392 milions d’euros”.

“D’altra banda -ha afegit-, durant el 2017, esperem mobilitzar de l’ordre d’1.700 milions per a la I+D+i espanyola: 1.000 milions de finançament directe del CDTI i uns 700 milions d’euros procedents de tornades dels programes de cooperació tecnològica internacional que co-gestionem. Confiem que aquest esforç contribuïsca a consolidar la inversió en I+D+i com a motor de creixement i competitivitat”.