La secretària autonòmica d’Hisenda, Clara Ferrando, ha afirmat que “la Conselleria d’Hisenda col·labora un any més amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària per a facilitar als castellonenc el compliment de les seues obligacions fiscals”.

Com ha explicat Ferrando, “este és el segon any consecutiu en el qual, no solament disposem punts d’atenció al contribuent en la ciutat de València, sinó també a Alacant i Castelló, de manera que comptem amb un servei que abasta tot el territori valencià. En aquests punts els ciutadans poden rebre assistència de forma totalment gratuïta per a confeccionar i presentar la seua declaració de la Renda”.

La secretària autonòmica ha realitzat aquestes declaracions durant la visita que ha efectuat a la plataforma en la direcció territorial d’Hisenda i Model Econòmic de Castelló amb motiu de la campanya de la Renda 2016. En concret, aquesta plataforma compta amb sis punts d’atenció al ciutadà, que se sumen als 18 punts situats a València i als 12 d’Alacant.

Aquests punts d’atenció funcionen mitjançant el sistema de cita prèvia, per la qual cosa el contribuent no té més que demanar cita i pot ser atès de manera totalment gratuïta. El telèfon per a sol·licitar l’atenció és el 901 200 345, en horari, de 9 a 21 hores, de dilluns a divendres.

“Facilitem una assistència propera i gratuïta al contribuent”

Durant la seua visita a aquesta plataforma la secretària autonòmica d’Hisenda ha declarat que “la Generalitat facilita que els contribuents valencians disposen de l’assistència i les eines necessàries per a confeccionar la seua declaració de la Renda en aquesta campanya i cerquem acostar aquest servei, totalment gratuït, als ciutadans de tota la Comunitat Valenciana”.

“L’any passat l’experiència de la col·laboració del IVAT amb l’Agència Tributària va ser molt positiva i prova d’açò és que en la campanya de la Renda 2015 els punts d’atenció de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic van tramitar 20.500 declaracions, de les quals prop de 4.600 es van presentar a Castelló, xifres que esperem superar en aquesta campanya”, ha afirmat Ferrando.

“Es tracta d’un gran esforç humà i econòmic que realitza l’administració valenciana al servei del contribuent -ha afegit-, perquè entenem que és la nostra labor recaptar els impostos amb els quals sufragar els serveis públics, però també ajudar als contribuents a estar al corrent de les seues obligacions tributàries de la forma més senzilla i còmoda possible, amb majors facilitats”.

Com ha explicat la secretària autonòmica, els professionals que atenen les consultes en els punts d’atenció i que ajuden als ciutadans en la confecció i presentació de la Renda 2016 són experts que han superat un procés de selecció i han rebut la formació específica.