El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha inaugurat la jornada ‘Cap a un nou model educatiu, Econòmic i Sostenible. Monedes Complementàries’, organitzada per l’Associació Sol Economías Biomediterráneas Comunitat Valenciana, a la Universitat d’Alacant.

Rafa Climent ha destacat que “les persones i els recursos naturals han d’estar en el centre del sistema, amb valors, amb principis fonamentals com la solidaritat, la sostenibilitat ecològica, la justícia social, la participació democràtica, la transparència, la dignitat humana”.

Per això, “des de la conselleria, el compromís amb aquests valors que l’economia del bé comú propugna és total, mitjançant el finançament, amb 2,4 milions, per a projectes d’economia social, mig milió per a la difusió d’economia sostenible o el Programa d’Emprenedors, cooperativisme i Economia social, que compta amb 3,7 milions per a accions de foment, formació i difusió de l’economia social “.

El conseller ha mostrat el seu suport a l’Associació d’Economías Biorregionales que pretén crear la primera moneda social complementària que comprenga tota una comunitat autònoma.

Rafa Climent ha recordat que ja hi ha prop d’un centenar d’aquest tipus de monedes a Espanya i que, a la ciutat anglesa de Bristol, està funcionant amb molt d’èxit.

“Aquestes monedes complementàries són, en essència, locals i habitualment el seu ús no va més enllà d’un barri, un poble o una comarca. Però siga quin siga el seu format i el terme utilitzat per denominar-les, tenen un objectiu comú: afavorir una economia més justa i sostenible que evite l’acumulació de beneficis en poques mans, és a dir, que els diners utilitzats per comerciar beneficien l’economia local, i acaben a les butxaques dels xicotets comerciants i productors locals”.