El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació, Rafa Climent, ha destacat la cooperació i col·laboració com “un full de ruta imprescindible en el desenvolupament de les polítiques i com una realitat ja en l’àmbit de la internacionalització”.

“El Congrés Go Global, que celebrem els dies 7 i 8 de juny en Fira València, és un exemple d’açò, de la col·laboració entre les tres entitats amb competències en internacionalització, que uneixen els seus recursos per a oferir tots els suports, assessorament, informació sobre tendències en un únic esdeveniment que volem convertir en el fòrum d’internacionalització”, ha explicat.

Rafa Climent ha comparegut en roda de premsa per a explicar els detalls de la segona edició del Congrés Go Global, acompanyat per la directora territorial de Comerç i ICEX València, Cristina Martínez, el president del Consell de Cambres de comerç, José Vicente Morata i la directora general d’Internacionalització, María Dolores Parra.

El conseller ha destacat “les positives xifres d’exportació, amb valors que superen fites històriques, mes després de mes, i amb unes molt positives expectatives per a enguany”. A més, ha reivindicat la contribució valenciana a la “disminució del dèficit a nivell estatal, gràcies a una balança comercial sanejada. Podríem dir-li al Govern central que l’economia valenciana estem aportant molt al conjunt de l’Estat i hauríem de ser més tinguts en compte tant en inversions com en finançament”.

La directora general d’Internacionalització, María Dolores Parra, ha oferit les últimes dades d’inscripció. Fins hui, ja són 1100 els inscrits en el Congrés. Destaca l’interès despertat per les 16 jornades i conferències programades amb més de 2300 inscripcions. Quant als sectors, hi ha gran varietat de sectors, encara que destaquen en nombre el sector serveis i el sector agroalimentari amb més de 120 inscrits.

“En solament un dia i mig, acostem a les empreses valencianes formació, informació de les ajudes i suports públics per a la internacionalització, assessorament financer. A més, les empreses tindran l’oportunitat de reunir-se amb 17 delegats de la Xarxa Exterior d’Ivace, una forma ràpida i amb baix cost per a prendre al pols al mercat i buidar dubtes sobre l’estratègia plantejada”, ha afegit.

També estaran presents 17 associacions sectorials i 11 empreses de serveis a l’exportador, que completen l’oferta de suports del Congrés Go Global. Com a novetat enguany, les empreses poden reunir-se també amb experts d’entitats de finançament i assegurament com Cesce, Cofides, FIEM i ICO.

Per àrees de treball, les empreses han concertat ja 388 entrevistes amb els delegats de la Xarxa Exterior d’Ivace, 289 amb els tècnics de les tres entitats i 38 reunions amb les entitats de finançament i assegurament.

En aquesta edició, s’han programat 17 conferències sobre temes que hem considerat poden aportar valor a les nostres empreses. Entre elles, destaquen dues plenàries, dedicades a les ‘Claus del futur digital’ de la mà d’Ecommerce, Ebay i Paypal, i les ‘Claus de l’entorn econòmic; nous reptes i oportunitats’ amb el prestigiós economista Jeffrey Bergstrand, professor en el Departament de Finances en l’Escola de negocis de la Universitat de Notre-Dame (Indiana-EUA).

Les empreses poden consultar l’àmplia oferta de continguts i inscriure’s a en la pàgina web www.congresogoglobal.com.