Els ajuntaments del Baix Segura contractaran 210 joves a través del Programa Avalem Joves Plus del Servef.

El secretari autonòmic d’ocupació, Enric Nomdedéu, ha avançat aquesta xifra en una compareixença a l’Ajuntament de Torrevella, juntament amb el regidor d’ocupació d’aquest municipi, Víctor Ferrández.

Nomdedéu ha explicat que el Consell va posar en marxa el programa Avalem “per respondre al problema de la desocupació juvenil”. Malgrat que les xifres han millorat en els últims mesos, “els joves valencians continuen tenint importants dificultats per incorporar-se al mercat laboral”, ha insistit el secretari autonòmic.

Així ha detallat que, durant aquest últim any, el nombre de persones en atur menors de 30 anys s’ha educat en més d’un 7%, però, tot i això, la taxa d’atur continua superant el 30% i la taxa de temporalitat arriba al 55% en aquest col·lectiu

Pel que fa a Torrevella, el responsable d’ocupació ha indicat que l’atur entre els joves s’ha reduït en més d’un 11% des de l’inici de la legislatura.

Enric Nomdedéu ha ofert en roda de premsa els detalls dels beneficis del Programa Avalem Joves Plus. Ha avançat que 91 joves s’incorporaran el proper juliol a treballar a l’Ajuntament de Torrevella en contractes que seran de 7 o 12 mesos, segons la modalitat que trie el municipi.

El secretari autonòmic ha ressaltat que el programa Avalem Joves Plus té per objecte “donar suport a un col·lectiu que, encara, té grans dificultats per accedir al mercat laboral i posar el valor el talent jove per a la modernització i millora de l’Administració pública”.