Albaida és una de les poblacions que rebrà l’actuació de teatre “Lorca, Calderón y los estudiantes de Babel” a càrrec de la companyia “Escena Erasmus” dins la programació “Festival de Dins” organitzat i promogut per la pròpia companyia.

Escena Erasmus naix l’any 2009 formant part del Projecte Teatral Europeu Escena Erasmus l’objectiu del qual és la creació de l’Erasmus Scene Network. Per aquest projecte han passat més de 150 actors de 21 països de diferents punts d’Europa. Entre els seus reconeixements es troba el Premi Europeu Carlomagno de la Joventut atorgat pel Parlament Europeu i la fundació Premi Carlomagno de la ciutat alemanya d’Aquisgràn.

El Festival de Dins consisteix en una sèrie d’actuacions a càrrec de companyies de teatre que es troben dins del programa “Las Huellas de La Barraca” d’Acción Cultural Española (AC/E) que recull el llegat de la iniciativa en temps de la II República de la mà del poeta i dramaturg Federico García Lorca. Amb les mateixes intencions que en el seu moment va realitzar Lorca i La Barraca (grup de teatre universitaris), Las Huellas de la Barraca vol fer arribar a tots els racons de l’estat espanyol les obres dels clàssics castellans del Segle d’Or.

La ruta teatral del Festival de Dins comença a la Vall d’Albaida aquest dijous a les22:30ha la plaça major d’Albaida on veïnes i veïns del voltant podran gaudir d’una vetllada cultural de forma gratuïta i que encara es troba dins de la programació de la Fira Sant Jaume 2012.

Teatre valencià a Albaida

La Fira Sant Jaume d’aquest any es troba carregada d’actes musicals i lúdics. Però també hi ha lloc per al teatre. Aquest diumenge, la companyia albaidina “La Inestable” realitza el seu tradicional teatre de sainet: humor sarcàstic valencià de principis del segle XX. Es realitzarà a la Sala Cultural “Cinema Odeón” a les20hamb donatiu de 2 euros i on cada any el públic gaudirà d’una vesprada divertida concloent, així, els actes de la Fira Sant Jaume 2012.

La Inestable representarà l’obra El Neurastènic de l’autor Paco Comes i estarà acompanyada pel grup de teatre El Palmeral de Benigànim amb la representació de l’obra “Per la fam d’heretar” de Josep Peris. Ambdues companyies realitzen durant l’any actuacions teatrals de caire amateur amb una defensa de les obres amb gran mestria i professionalitat, i donen a conèixer obres teatrals en la nostra llengua i que foren representades, moltes d’elles, a principis del s.XX.

En paraules de Lucia Company, Regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Albaida “treballem incansablement per poder portar una oferta cultura diversa a la nostra ciutat. El teatre no podia faltar en la Fira de Sant Jaume d’enguany, continuem tirant d’imaginació i del recolzament de les associacions locals per realitzar accions culturals en una ciutat molt tocada pels problemes econòmics.”