El Museu Internacional de Titelles d’Albaida (MITA) ha sigut el lloc elegir per a inaugurar la 28 edició de la Mostra Internacional de Titelles de la Vall d’Albaida hui a les 12 del matí. L’actor, clown i titellaire argentí Roberto White, fundador de la companyia “La Santa Rodilla”, una de les companyies que participat en edicions anteriors de la Mostra, ha estat l’encarregat d’animar l’acte amb quatre originals sketchs que han arrancat el somriure del púbic assistent. En l’acte han participat també l’Alcalde d’Albaida, Josep Antoni Albert, la regidora de Cultura, Lucia Company, el president de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, Juan Puchades, el conseller de Cultura de la Mancomunitat, Julià Engo, el director artístic de la Mostra, Vicent Vila, i els tres membres del jurat encarregat de triar els millors muntatges del festival. Després de la presentació s’ha realitzat un vi d’honor per als assistents en les dependències del MITA. El director de la Mostra, Vicent Vila, ha afirmat que s’ha triat el MITA com a lloc per a la inauguració, ja que es compleixen quinze anys de la fundació del museu i amb aquest gest es pretén agrair la tasca de les persones que l’han fet possible, entre ells la companyia de teatre “Bambalina”, que el va posar en marxa. A més, Vila ha recordat que fins fa només dos anys, el MITA era l’únic museu d’Espanya dedicat als titelles. La presentació del festival marca l’inici de les representacions, pel que, des de hui i fins a l’11 de novembre, els titelles recorreran catorze pobles de la Vall d’Albaida per a omplir teatres, auditoris i escoles. Així podrem gaudir dels espectacles de tres companyies estrangeres d’Argentina, Portugal, Bulgària i Servia, de dos espectacles per a adults d’Argentina i Galicia, d’onze espectacles per a tots els públics, d’activitats paral·leles com tallers d’ombres i la projecció de la pel·lícula El Titiritero, que fa un recorregut per la trajectòria del titellaire valencià Edu Borja, qui sovint ha participat en la Mostra. A més, tindrem el privilegi de presenciar set estrenes absolutes en la nostra comunitat. Pel que fa als espectacles que tindran lloc a Albaida, per al cap de setmana s’han programat al Cinema Odeón dues obres teatrals dirigides a tots els públics. La primera és l’espectacle “Titellet”, d’Artics Produccions, que s’estrenarà el divendres 9 de novembre a les sis de la vesprada. La segona de les representacions tindrà lloc el diumenge dia 11 de novembre també a les sis de la vesprada i estarà a càrrec de la companyia Ultramarinos de Lucas que representarà l’obra “Pinocho”. La regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Albaida, Lucia Company, ha destacat “l’amplia diversitat de companyies i espectacles que enguany recull la Mostra, el que sens dubte, la fa molt atractiva per al públic”. També ha declarat “m’agradaria posar en relleu l’esforç realitzat enguany, ja que tot i la difícil situació econòmica hem pogut portar endavant el festival sense perdre el nivell de qualitat de les representacions”.