L’Ajuntament de Tavernes ha aconseguit un dels accèssits dels premis nacionals Conama, que premien les iniciatives i accions de sostenibilitat dels municipis xicotets i mitjans. El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMS) de l’Ajuntament ha obtingut un dels pocs premis d’àmbit nacional.

Ahir dilluns es van fer públics els municipis que han aconseguit els premis i els accèssits dels premis nacionals Conama 2012, del Congrés Nacional de Medi Ambient, on competíem dins de la categoria entre 5.000 i 30.000 habitants. Abans de la publicació del premi, Tavernes havia arribat al tercer lloc del rànquing de votació en línia en la web de la Fundació Conama.

Els premis a la sostenibilitat de la Fundació Conama pretenen donar visibilitat als projectes d’àmbit local que puguen servir d’exemple a altres localitats de l’Estat espanyol i reconèixer de forma pública el treball dels municipis o entitats locals que contribuïsquen a avançar cap a un futur model de desenvolupament sostenible.

La Fundació Conama és una organització espanyola, independent i sense ànim de lucre, que promou l’intercanvi de coneixements per a un desenvolupament sostenible. Va ser creada sota el protectorat del Ministeri de Medi Ambient per a encarregar-se de l’organització del Congrés Nacional de Medi Ambient, trobada biennal que es celebra des de l’any 1992, de les sigles de la qual pren el nom Conama.

El Congrés Nacional de Medi Ambient tindrà lloc del 26 al 30 de novembre a Madrid. El dimecres 28 l’Ajuntament de Tavernes rebrà el premi i presentarà les particularitats del PMS, juntament amb els altres municipis guanyadors.

I, d’altra banda, el treball mitjançant les xarxes socials del PMS ha entrat a formar part dels projectes seleccionats per a participar en la campanya de la Unió Europea sobre mobilitat urbana sostenible Do The Right Mix en la primera convocatòria. La campanya, llançada al juliol de l’any 2012, és una iniciativa per als propers tres anys amb l’objectiu de donar suport a les accions sobre mobilitat urbana sostenible que es fan en els 27 estats de la Unió Europea, més Noruega, Islàndia, Liechtenstein i Croàcia.

La campanya està gestionada per la Direcció General de Mobilitat i Transports, i finançada a través del programa Intelligent Energy Europe Programme, que té com  a objectiu central promoure els avantatges de la combinació dels diferents mitjans de transport. La campanya porta el lema Do the Mix Right i té com a finalitat destacar i promoure que, a través de les diferents maneres de transport per a cada viatge, les persones poden millorar la salut, la seua economia i el medi ambient.

Tots els participants (organitzacions no governamentals, administracions públiques, empreses publiques o privades, universitats, institucions de recerca, etc.) que hagen tingut l’acció seleccionada per a promoure la millora de la mobilitat urbana, comptaran amb una plataforma i suport per a mostrar les seues activitats i augmentar la col·laboració amb els altres i amb el món en general.

En el lloc web de la campanya de la Unió Europea Do The Right Mix hi trobareu més informació sobre esta proposta i les accions dutes a terme en la primera convocatòria, a més d’informació relacionada amb la Setmana Europea de la Mobilitat. En el plànol de la mobilitat podreu veure com a lloc destacat el municipi de Tavernes de la Valldigna pel treball realitzat pel PMS, així com les ubicacions de la resta d’accions que formen part de la campanya.